13 Ekim 2012 Cumartesi

Adsl Bağlantısıyla Server Kurmak (Resimli Anlatım)

Adsl bağlantısıyla evde veya iş yerinde server kurmak.

Öncelikle bunu yapabilmemiz için,

1-Adsl modem.
2-Çalışan bir bilgisayar.
3-Adsl bağlantısı

İnternete bağlı ve çalışmakta olan bilgisayarımıza windows 2003 işletim sistemini kuruyoruz. Windows 2003 kurmak normal windowslardan farklı değildir. İnternetten indirilip cd ye yazarak yükleme yapılabilir. (internetten 30-60 gün kısıtlamalı 2003 indirilebilir)

İşletim sistemini kurduktan sonra bizi en çok zorlayacak şey dns, domain ve host açma sorunlarıdır. Bunu çözmenin en kestirme yolu da plesk kurmaktan geçer. Ben 1 den fazla site kurmayı düşündüğüm için elimde hazır olan plesk 7.5.6 kurdum.

İternette kopmalar olacak ve ip numaramız değişeceği için ip numaramızı müşteri hizmetlerini arayarak sabitlememiz mantıklıdır. Ttnet için 4440375.

Elektirik kesintilerini de düşünerek hazırda bir güç kaynağı bulundurmak gerekebilir.

Kurulum ve Ayarlar

Ben modem olarak phlips 4 portlu wireless kullanıyorum. Öncelikle modemimizin portlarını ayarlamamız gerekir. Bu ayarlar sitemize gelen ziyaretçilerin modem sayfasıyla karşılaşmaması için mutlaka yapılmalıdır.
Pc miz otomatik olarak hangi ip yi aldıysa ben o ip yi modeme sabitleyeceğim. Bunu öğrenebilmek için Yerel Ağ bağlantısına tıklıyoruz karşımıza İp numaramız 192.168.2.7 olarak çıktı.

Şimdi modemimize bağlanıp bu ip numarasına portlarımızı yönlendireceğiz.
Modemin Gelişmiş ayarlarına tıklıyoruz. Sanal Sunucu yazan kısımdan ip numaramıza yönlendireceğimiz portları giriyoruz.


Web sayfalarımız için 80 numaralı portu, uzak masa üstü için 3389, Mysql için gerekli olacaktır diye 3306, 21 ftp portunu ben eklemedim, ancak siz ekleyebilirsiniz.
Modeme port ekleme işini bitirdikten sonra serverimizin ip numarasını sabitleyeceğiz.


Resimde numarası sırasına göre hareket ederek ip numaramızı giriyoruz. Modeme eklenen ip numarası pc mize aynı girilmelidir. Bu işlem modeme birden fazla pc nin bağlanabilmesi ve diğerlerinin etkilenmemesi için gereklidir. Böylece diğer bilgisayarlarınızı normal bir şekilde internette kullanabilirsiniz.

Artık pc mize ip numaramız üzerinden ulaşabiliriz.
Fakat biz ip üzerinden değil de domainler kullanarak bu işlemi yapmak istiyoruz. En başta yazdığım gibi bu işlemi bize en kolay olarak yapacak şey plesk programıdır.
Pleskimizi kurduktan sonra serverla işimiz neredeyse bitti sayılır. Domainlerimizi ekledik ve yapmamız gereken dns işlemlerimizi halletmek.

Ben domainlerimi godaddy.com dan almaktayım. Godaddy ns oluşturmamıza izin vermekte fakat ben sağlıklı olarak bu işlemi yapıp çalıştıramadım. Bunların yerine free dns hizmeti veren siteleri kulanmayı tercih ettim.
Blogspot hizmetinde karşımıza çıkan  işimizi görmek için en ideal yer. Hemen üye olup domainimizi ekliyoruz ve daha sonra ayarlama işlemine geçiyoruz.


Resimde görüldüğü gibi Domainimizi sabit ip numaramıza ekliyoruz. Dikkat etmemiz gereken nokta 2 adet A kaydı oluşturduğumuz. İlkinde www yazarak diğerinde sadece domain hital.net olarak ekliyoruz. Bunu yapmadığımız taktirde sitenin açılmasında problemler yaşayabiliriz.


İşletim sistemini internette arayarak veya microsoft.com dan indirebilirsiniz. Pleskin tek domainlik ücretsiz yazılımını myplesk.com dan indirebilirsiniz.

İşlemcimiz Celeron 1.7
512 Ram
30 gb hdd.
İşletim sistemi
Windows Server 2003 Enterprise Edition Türkçe

Test Adresi: 

Devamı Oku: Adsl Bağlantısıyla Server Kurmak (Resimli Anlatım) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder